skönaste dagen

13.15

Har en SÅÅÅ skön dag. Började dagen med att läsa ut en bok jag läst på alldeles för länge. Mycket bra men det har bara inte varit så mycket tid till läsandet. Längesen jag läste en alldeles vanlig bok utan verklig berättelse. Det har verkligen sin charm det med, och jag gillar Liza Marklunds sätt att skriva. Borde nog läsa fler av Annika Bengtzon-böckerna.

När jag läst ut denna bok tog jag ääääntligen saken i egna händer och flyttade sängen den där metern vi pratat om så länge. Flyttade hyllan till andra sidan och med en gång såg jag att den där sänggavlen/hyllmojen på ikea till vår säng skulle passa ypperligt. Ska bearbeta Mathias inför morrondagens Karlstadtur. Vi ska ändå in på Ikea å köpa nya täcken, kuddar och sänglampor (kanske ja skrev häromdan) så då kan det ju faktiskt vara möjligt att jag får igenom köpet. Måste bara kolla om vi får med den hem oxå, vi har ju ingen kombi längre :( .

När denna flytt var gjord och lite tavlor omplacerade så satte jag mej vid datorn och skickade in senaste bilderna som ska framkallas till albumen. Gött å ta lite i taget så blir det inte så sprätt-dyrt. Var ju iofs bilder ända från maj nu men ändå, inga år vi pratar om direkt.

Jag tittade ut genom fönstret och såg en STOR folkmassa komma gående..trodde först det var folkdrevet till älgjakten. Men när ja tittade åt andra hållet så visade det sej va typ hela jaktlaget som hade samling här. Egentligen var det kanske bara halva men det var iaf SKITMYCKET folk. :) Kul när det händer nåt utanför huset ibland.

Ikväll blir det nog ingen föreläsning, jag tror inte ja orkar köra så mycket bil idag, rätt trött efter allt överjobbande senaste veckan. Dessutom blev vi bjudna till svärisarna på den årliga torsdag-på-älgjakten-middagen-med-grannparet.
De senaste 3 åren har vi alltså blivit bjudna (mer eller mindre) som förkläden på denna tillställning när svärmor överträffar sej själv i köket och svärfar är sitt vanliga supertrevliga, jättesociala jag. Varför behöver de då förkläden undrar nu. Jo, grannparet heter nämligen Stefan och Dan och i synnerhet svärmor vet inte riktigt hur hon ska förhålla sig till detta. Som hon säger: "hon tycker de är JÄTTETREVLIGA men hon tänker inte på dem som att de har en relation som andra par".  I samma andetag som hon säger "ibland tänker jag på dem som bröder" kan hon oxå säga "jag bryr mig ju inte om vad dom gör i sovrummet". Vi kan sammanfatta som att min svärmor (och min svärfar) är ganska kluvna i vad de tycker om homosexuella människor.

Jag älskar mina svärföräldrar men detta har vi disskuterat så att undertecknat varit tvungen att lämna rummet ett antal gånger. Jag tror att det är jätteviktigt att svärisarna fortsätter ha denna middag och att de snart kan börja se på dessa grannar som vilka som helst. Därför brukar vi gladeligen ställa upp så att denna tradition kan fortsätta.


Japp...återgå till ledighet

Kommentarer
Postat av: Ragnhild

Hei!!



Först NÅ fikk jeg se at du har blogg!! :)

Og du har hatt den lenge også!!

Jeg er litt treg av meg...:)



Når vi enda prater om mat i dag...jeg fikk tilfeldigvis se et innlegg du skrev i fjor om LCHF.

Du får titte innom bloggen til lenabeatrice...hun skriver om mat og LCHF...veldig interessant er det!!



www.lenabeatrice.net

2009-10-15 @ 23:10:16
URL: http://skarbol.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0