skitbilar

Vi äger två bilar, två riktiga skitbilar!

Skulle iväg på julavslutning med jobbet ikväll. Mercedesen tar mej knappt en kilometer innan den bestämmer att den inte vill mer och bara totaldör.  Fick efter en stund hjälp av svärfar att bogsera hem den. Kom till slut hem stelfrusen om fingrar och tår (klädde mej mer snyggt än praktiskt för kvällens event får erkännas). 22 grader funkar inte så länge utan vantar eller i ofodrade stövlar.  Kom ju som sagt hem och började borsta fram Golfen, den ville inte starta så jag motorvärmde lite, ville fortfarande inte starta. På 4e försöket vaknade den till. Då var jag redan 40 minuter sen så jag sket i hela grejen.

Satte mej sminkad, uppklädd och lagom glad och käkade rostat bröd och nyponsoppa. Inte alls samma sak som en smaskig jultallrik.  Dessutom missade jag typ 2 timmar komp som jag skulle fått. :(   Dret äre.   Jaja...

Mathias jobbar över idag så han kommer väl först om ett tag.

Jag är VERKLIGEN OSUGEN på att köra golf till julbordet på lördag, jag så gott som vägrar. :( Så trist när det är såhär!  Vill ha en snygg och praktiskt bil som fungerar!!


Kommentarer
Postat av: Anna

Det där sistnämnda önskar jag mig också...

2010-12-09 @ 07:50:34
URL: http://metrobloggen.se/utanskor

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0