big change

Nu äre förändringar på jobbet vill jag lova.  Vi har en längre stund vetat att möjligheten är stor att min arbetsplats inte finns kvar efter sommaren. För några veckor sen fick vi veta att en stängning KAN bli av redan tidigare. I slutet av förra veckan kom beskedet att redan 6 april stängs den och barnen med personal flyttar till andra förskolor.  För mej spelar det egentligen ingen roll, det hade inte blivit någon fortsättning där efter sommaren ändå och jag vet ju bara att jag har jobb till juni. Jag är dessutom faktiskt glad att komma ur den situation vi varit i nu, med både det ena och det andra. Däremot är det ju nu dags att för bara några måndaer ska man in i nytt arbetslag och ta in nya arbetssätt. Både bra och dåligt, men mycket tankeverksamhet går åt till det hela.

Något som tar ÄNNU mer tankeverksamhet är vad som ska hända efter sommaren. Jag hoppas på att jag på något sätt ska få ett jobb och jag vet att jag har dagar så att det inte är världslångt till en fast tjänst. Men ovisshet är alltid otryggt på nåt vis.  Det ordnar sej alltid på något sätt, men ja...lite tankeverksamhets-krävande är det.


Inte mycket nytt annars...

Kommentarer
Postat av: Anna

Precis som du skriver; allt ordnar sig! I Norge finns det ju annars massa jobb till dig att välja på, om du vill ha vettu. Det rekommenderas varmt;) KRAM

2010-02-16 @ 19:46:13
URL: http://metrobloggen.se/utanskor

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0