host?

Jahaaaaja.....När vi klivit av skidorna i söndags hade jag en hostattack utan dess like, tänkte att det var ju dumt av mej att inte ta med bricanylen. Men jaja....hostattacken gav dock aldrig riktigt med sej, varken med eller utan bricanyl. Jobbade måndag och allt kändes bra, sen på kvällen kom otäck värk och feber över mej. Jag valde att ignorera och förberedde mej för att jobba på tisdag. Vaknade frammåt 2 på natten av jag var sjöblöt av svett samtidigt som jag frös, hade ONT precis överallt, hostade lungorna ur mej. Knaprade lite tabletter och hoppades på sömn som infann sej först när Mathias gått upp efter 5-tiden. Alla tankar på jobb började bytas ut mot insikten att det faktiskt inte skulle gå.

De senaste dagarna har alltså gått i snytande, hostande och sovande. Idag är ganska lik igår, med mina polare paracetamol och ibuprofen i kroppen orkar jag vara vaken och faktiskt sitta lite upp en stund.

Igår var min ena fina lilla (stora) brorson under kniven på operationsbordet, stackarn är nu av med en blindtarm och en lymfkörtel. De skulle få veta mer idag, hans mamma var med honom på sjukan inatt. Lilla fina modigste killen, hoppas han mår bättre nu än han gjorde innan iallafall.


Nu ska ja vila vidare....älskar inte att va sjuk, i synnerhet inte när det allra troligast medför visst kaos på jobbet med ingen ordinarie personal. :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0