en gravid, alkoholiserad pensionär?

Inte uppdaterat på lääääänge ju....

Fick iaf mina provsvar i slutet på förra veckan. Har brist på folsyra (något som oftast drabbar, gravida, pensionärer eller alkoholister) och det kunde påverka hela kroppen. Eftersom jag ändå äter ganska mycket grönsaker och frukt så fick jag tabletter som ska tas varannan dag (för att inte överdosera).  Hoppas på big difference, har inte märkt så mycket än mer än att jag i vanliga fall borde varit förkyld vid det här laget  (är ju flera dagar sen sist), men det kan ju bero på helt andra saker. 

Blev som sagt inte förkyld i helgen men vaknade på lördag-morgon med ont i magen from hell. Mådde inte illa men hade feber och var sleeeten. Sov typ hela dagen mellan ett par omysiga toabesök.   Men inget kräk. Frammåt kvällen skulle jag gå å ta nånting att äta då plötsligt kom kräk-vibbar över mej och jag fick ta ett snack med Ullrik. Sen va saken biff. Senare satt jag med chips och cola och allt var historia utom det envisa magontet som fortsatte komma över mej även under söndagen. Har dock inte varit dålig sen lördagkväll. Stannar ändå hemma mina 48 timmar och jobbar först imorrn. Idag är det städning och spritande av hela placet, inga mer kräkbaciller i detta hem nu.  Anar (för att inte säga; vet) att jag fick detta från jobbet, antar att det var hämnden för att jag skrutit så om att jag inte haft riktig spysjuka på 6 år eller nåt. Det var dock en rätt så lättsam hämnd så det känns lugnt. Det värsta med det hela är ju illamåendet och det existerade inte så jag får va nöjd. :)

Om allt går som tänkt så kommer syster med familj till Arvika i påsk. Vi hänger väl en del där, träffar Molly och förhoppningsvis snosa lite på lilla Tyra.  Men först jobb tisdag och onsdag.

Återgå till städningen, bara torka golven kvar

Kommentarer
Postat av: Anna

Finns folsyra i grönsaker, ja då har nog jag också brist! Fast du verkar ha varit väldigt dålig på sistone, fy hoppas det löser sig nu! Kram

2010-03-31 @ 11:17:23
URL: http://metrobloggen.se/utanskor

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0