hunting some moose...

Nu var det alltså älgjakt...dag två.. Igår fick de 9, idag någonstans däromkring.
Blir nog kött i frysen i år oxå. :)

Idag hade jag ett bra möte på jobbet, det var absolut inte bra tack vare mej men det var givande och jag hoppas framtiden är ljus och att allt blir så bra det bara kan. Vissa delar av mitt arbete är verkligen JÄTTESVÅRA, utmanande och skrämmande. Men de är övervinnerliga, det är skönt. Och varenda en av de där jättesvåra delarna ger en lite mer erfarenhet och nästa gång är det lite lättare. :)

Hösten är alltså här på riktigt, mössa och vantar är framme och jag har skrapat rutor två morgnar. En fin höst än så länge, är lycklig så länge regn och snålblåst håller sej nån annanstans. För min del kan det gärna vara exakt såhär några veckor till sen kan snön få komma. Då blir det snart vår och sommar igen. :)  Ljus och värme.

Mathias är i slakthuset ikväll och sen ska vi te svärmor och käka med gay-grannarna. :)  Får se om vi hinner i tid, inte så säkert men. God mat och trevligt sällskap kan vi nog vänta oss iaf.

Bara 15 dagar kvar tills jag ska åka och spendera några dagar med syster och hennes familj. Detta besök innehåller oxå troligen mitt livs roligaste shopping, eller åtminstone ögonshopping. :)  Ska bli roligt och spännande. Härligt oxå att få träffa småtjejerna lite igen. På fredagen kommer oxå en bror med familj så då blir det ännu mer lajbans.

Mathias fyllde år i söndags så vi hade lite middagskalas, älgstek och gino stod på menyn, det var trevligt trots några missöden med en väldigt blöt potatisgratäng och brända rotfrukter. Ginon var nog ändå höjdpunkten.
Annars var helgen lugn, sôckehäng på fredagen och på lördan hade vi lite vänghäng med lite glasskalas. :)

Nu ska jag bara jobba två dagar till sen är jag ledig på fredag, inga direkta planer mer än gymmet. Hade ju varit roligt att göra nåt speciellt men samtidigt gött å bara ha en ledig dag. På kvällen ska vi väl packa kött och mala färs mm.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0