möten

Möten är vad min vecka innehållit, möten varenda dag. En del långa en del korta, samma sak fortsätter till en viss del till veckan. Inte lika ihoptryckt men ska hinna mej igenom iallafall 2 eller 3 stycken innan det är fredag-eftermiddag igen.

Idag pratade jag med vår catering-firma och gjorde upp en del saker lite mer exakt. Kändes finfint. Nu ska vi bara prata med de vi vill ska servera så är vi i hamn med det.  Mathias ska oxå ringa en som vi ska fråga om han vill köra oss från kyrkan till festen. Sen ligger vi väldigt bra med ett tag igen. Måste ringa om tårtorna oxå.

Jag försöker få tag i en väska att ha på bröllopet, svårt tydligen, allt är så dyrt.  Jag är verkligen inte så noga på hur den ser ut eller så, vill bara få plats med nödvändigheter och så ska den ju va ljus.  Har också förhoppningsvis fått till underkläder men det märx om några dagar.

Har funderat lite på Mathias morgongåva i ett par dagar, snart är det dags att ta tag i det. Gillar bara inte riktigt hur budgeten ser ut just nu. Mycket pengar ska fortfarande ut och mitt konto är inte direkt överfullt. Det ska som sagt fixas morgongåva, underkläderna är inte betalda, en IKEA-tur ska det blir framöver och fixa grejer till borden på festen, maten är inte betald, inte Mathias och Daniels hyrkläder, inte Julias klänning och inte frisörer och inte blommor, inte en panduro-räkning på 600 spänn.  Puuuh, min plånbok gråter lite stilla. Nu ska ju allt delas i två eftersom vi betalar hälften var men ändå. Det blir några tusenlappar som ska ut.  Är ganska glad att klänningen, skorna och ringarna är fixade och att det är några månader kvar att få in lite mer pengar kan jag säga.

På husfronten står det ganska still, vi ska få åka och titta på likadana hus i Göteborg framöver, då blir det lättare att se och veta vad man ska göra, vad man vill lägga till och ta bort och allt sånt.

Inte jättemycket nytt annars.
Förra helgen hade vi Vänghäng på fredan, på lördan plockade vi upp Mina och Elma och åkte på Disney on ice. Satt fruktansvärt högt upp men det var en trevlig show. Sen var de med oss hit hem och sov över till söndan.
Senare på söndan kom toastmastrarna och deras familjer och vi planerade lite.  De ska göra nåt fuffens med oss den 20 februari. Det blir en spännande helg.

Först nåt möhippe-aktigt på fredan och sen träffa toastmastrarna och se vad they are up to.

Behöver en rejäl uppryckning nu. Vore fantastiskt om jag kunde få till en klippning denna veckan och sen färga håret, ser inte så himla fräsch ut. Ska försöka få lite sol på kroppen oxå. Blek, oklippt och med utväxt - not so lovely.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0