our song

Snabbt är vår melodi har jag kommit på idag.
Inte kanske hela tiden men när det väl händer så händer det. Undrar om det alltid kommer vara så?  Lite ketchup-effekten, först ingenting, sen ingenting, sen ingenting, sen ingenting sen kommer ALLT. :)

När vi blev ihop en gång i begynnelsen så bara small det till, inte många gav oss lång tid att hålla ihop.
Sen gjorde vi slut ganska pang bom, sen blev vi hop igen bara sådär. Jag anade det knappt ens själv. (vi hade såklart pratat om det ett tag men inte så så många visste det utåt)  

Sen gick det tid och tid och tid och tid och pang bom så var vi och beställde ringar. Från att ha äntligen och väl ha tagit beslutet tills vi förlovade oss gick det bara några dagar.

Sen gick det tid och tid och tid igen och plötligt hade vi bestämt att gifta oss, datum och allt.  Sen började vi prata lite mer seriöst om hus och veckan efter var kontraktet skrivet, banken pratad med och allt drog igång.

Vem har sagt att snabbt är dåligt? Det verkar iallafall vara vår melodi.

Man kan vara snabb under en lång period, vi har lång startsträcka men sen bara smäller det så är vi i mål. :)
It's our way and i wouldn't ever wanna change it. 

Visst har man misströstat och visst har man gett upp ibland, visst har det varit jobbigt stundtals, visst har man kännt som att man står och stampar. Men NU när man kan se det i backspegeln så är det det bästa. Det hade inte funnits en bättre tid än nu för allt det här. Det är NU som det är perfekt, det NU vi är framme vid det här på VÅR resa.

Det var ganska länge som jag kände en ångest när folk frågade om vi inte skulle förlova oss, gifta oss osv osv. Jag kände att jag inte dög om jag inte tog de stegen som förväntades av mej, när det passade andra.  Den byttes ut för ett tag sen, kanske lite dryg ett år sen.  Då började jag känna att VI faktiskt inte varit där än, vår resa har inte nått till de där besluten förrän nu.

Även om jag varit säker på att det är VI, jag och Mathias, som ska göra resan tillsammans väldigt länge, så har vi inte varit vid den här punkten förrän nu. Det hade inte gått att komma fram till samma saker innan nu. Jag är SÅ glad att NU är just NU och inte innan eller sen, bara NU.

Kommentarer
Postat av: marieb

Vi har ritat vårat hus själva och så har vi fått hjälp av en som har ett husföretag som har ritat den i rätt skala:)

Vi ska isåfall bygga ett timmerhus! Det finns ett företag som gör det i Torsby. Det blir isåfall i Edane vi har reserverat en tomt där med sjöutsikt:)

Får se om vi bygger i år lr om vi väntar till nästa vår. Vill gärna spara ihop ganska mkt pengar så man får bort topplånet...

Vart ska ni bygga?:)

Kram

2011-01-06 @ 11:43:26
Postat av: Anna

Snabbt är bra! Man ska göra saker när man vill göra dem, när ska man annars liksom;) Kram

2011-01-08 @ 17:34:10
URL: http://metrobloggen.se/utanskor

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0