en dålig människa

Jag är en dålig människa. Jag VET att jag borde vara glad och tacksam för att vi numera har en väg, en garageuppfart och en grund till maskinhallen. Jag borde vara GLAD att det inom ett dygn är såpass färdigt att en platta kan gjutas och vårt bygge börjar ännu mer på riktigt.  Men det har kostat för mycket. Just nu har det tagit mer än det gett. Har knappt pratat med Mathias alls den här semestern och det vi pratat har handlat om metrar, kvadratmetrar och kubik, det har handlat om pengar, färg och om sten och grus och lera.   Jag borde till och med vara glad att alla nära och kära överhuvudtaget lever i dessa dagar.

Det var bara inte riktigt såhär jag såg det framför mej att vara nygift, allt känns bara tomt och lortbrunt just nu.  Det känns som att november och bröllopsresa är alldeles för långt bort...:(

Ja, jag är väl snart på andra sidan igen. Men EVENTUELLT 3 dagar semester ihop är på tok för lite. Det hade varit en helt annan sak om vi hade haft saker att göra IHOP, blir en helt annan sak att faktiskt bygga och måla och greja tillsammans. Då träffas man iallafall!


Nån annan som är en dålig människa är den här Breivik. Folk pratar om psykisk sjukdom, jag tror det är något vi kört fast i nuförtiden. Vad hände med folk som bara är rakt igenom onda. Eller de som tror så hårt på en sak att ALLA andra måste ha fel. De som kört fast i ett tänk och har ett mål där alla uppoffringar och alla andras liv inte spelar nån roll bara de kommer fram. Visst har han kanske nån knäck på sitt psyke men det är inte känslan man får när man läser hans manifest. För övrigt 1500 sidor otäckheter och rysningar.

Idag ska jag åka till Arvika och fira mor som fyller år. Ska oxå inhandla nåt slags bubbel, för när det här markarbetet äntligen är färdigt, DÅ ska vi fira!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0