in good times and in bad..

Just nu är det inte så roliga tider måste jag säga.

Stora oförutsedda summor ska betalas för husgrejer.   Några av de stora bröllopsräkningarna börjar oxå ramla in framöver.

De har krånglat med min lön och löneförhöjning (som jag för övrigt skulle fått i december första turen, och februari andra turen) men ska denna månad äntligen få 3000 så får jag vänta lite till på resten pga ännu mer krångel.  (3000 är nu en fis i rymden eftersom jag ska ut med mer än 7000 i oförutsedda summor och ungefär 3000 i förutsedda)

Troligen får jag byta arbetsområde efter sommaren, finns inga barn eller tjänster i Töcksfors. Tyvärr funkar det inte med mitt liv eller min ekonomi för mej att pendla till Årjäng varje dag (40 min enkel väg) så jag får troligen försöka söka tjänstledigt. Något som å andra sidan facket inte tror att kommunen kommer bevilja utan de tror snarare att om jag vägrar så är det anledning för kommunen att säga upp mej.
Skulle kunna tänka mej att jobba i norge men bara under tiden som jag eventuellt kan få tjänstledigt eftersom uppgör med föräldraledighet och sånt är piss i norge. Inte för att vi ska ha barn nu men det är ju dumt att börja arbeta på andra sidan gränsen innan man är färdigt med allt sånt där, tycker jag.


Just nu är livet lite jobbigare med andra ord.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0