2 månader kvar, exakt

Hej!

Har hunnit med att bli sjuk och vara sjuk ett tag sen sist, en förkylning slog timat in på torsdagen och höll sig sen tills vidare skulle man kunna säga. Hostar och snorar inte så mycket längre, har nog ingen feber heller men går som i ett bomulls-tillstånd och är tätt i hela huvudet och sleten i bött. Mycket sömn och lite vaken tid har det varit senaste dagarna.
Orkade dock knö mej med till Ulricehamn och bröllop och hustitt och snabb-besök hos syrr med familj. Trodde inte det skulle gå men jag tog mej igenom hela altet, mindre pigg men det gick. Sov mycket mellan eventen.

Huset var ungefär som vi tänkt oss men de hade ändrat och förstorat en del så det var svårt att få en känsla för hur stort vårt hus egentligen är. Vi tror dock det kan bli bra och vi fick ganska mycket bra tips om saker att tänka på och så. Vi ska ha ett möte med hus-Jonas när Mathias kommit hem från England.   Han åkte tillbaka till Göteborg nu i eftermiddag och imorrn förmiddag flyger de till England.

 

Längesen jag hade lista. Snor en idag.

1. vad är sann lycka?

att vara på rätt plats i livet, både fysiskt och på insidan. Att vara "hemma".

2. Vilken är din största rädsla?

att förlora människor jag älskar

3. Vilken egenskap föraktar du mest hos dig själv?

min oföråga att vara social, dålig självdiciplin

4. Vilken egenskap föraktar du mest hos andra?

arrogans, de som tycker att de är bättre än andra

5. Vilken levande person beundrar du mest?

alla som genomgått svåra saker och lärt av dem

6. Hur känner du dig just nu?

slemmig, tätt, tillfreds, hemma.

7. Vad ogillar du mest med ditt utseende?

partiet mellan under brösten och ovanför knäna.

8. Vilka kvalitéer uppskattar du mest hos män?

humor, värme, kontakt med sina känslor

9. vilka kvalitéer uppskattar du mest hos kvinnor?

Samma som med män, men också skinn på näsan utan att vara otrevlig

10. Vilka ord eller uttryck använder du ofta?

"tss", "va bränd", "jodä", "typ"

11. Vem eller vad är ditt livs kärlek?

skulle vilja säga själva livet mitt. Älskar att jag upplevt allt det jag faktiskt upplevt och älskar riktningen det tagit.

12. Vilken talang skulle du vilja ha?

att kunna säga rätt sak vid rätt tidpunkt, att kunna dansa

13. Om du kunde förändra en sak med dig själv? Vad skulle det kunna vara?

att jag hade mer ork och tålamod

14. Vilken är din största bedrift?

att ha kommit så långt med mej själv, att ha mött upp med gamla saker och kunnat lämna dom bakom mej.

15. Om du skulle dö och fick återvända som en person eller sak, vad skulle du välja?

skulle inte vilja komma tillbaka

16. Vilken av dina ägodelar håller du högst?

sängen, datorn

17. Vilken är din favoritsysselsättning?

sånt som har med datorer att göra, det är avkoppling, ett sätt att vara social och ett sätt att ventilera

18. Vilket är ditt mest utmärkande drag?

lugn

19. Vilka är dina favoritförfattare?

Läser det mesta som är självbiografiskt utan att ha någon direkt favoritförfattare.

20. Vilken påhittad person gillar du mest?

Gillar Gittan och Nasse (han med stolen och skottkärran)

21. Vilken historisk person identifierar du dig mest med?

har svårt att tro att det någonsin funnits någon som jag innan. finns ingen jag känner till iallafall.

22. Vad ogillar du mest?

att barn far så illa i vår värld, bara i vårt land.

23. Hur skulle du vilja dö?

lycklig och färdig, att bara somna in utan smärta

24. Vilket är ditt motto?

Det ordnar sig, kanske inte som jag tänkt, men det ordnar sig alltid.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0