dagarna går visst..

Helgens händelser var härliga. Fredagens besök på Lurö med mamma som fyllde 70 va perry, vi hade fint väder och allt var gött.
På lördan va vi på fint bröllop med tillhörande fest. Lovely.
På söndagen kom syrran, Martin och Tyra,Molly, Lukas och Ida hit en sväng, vi hängde, åt lunch och de kollade in vårt blivande hem.

Under veckan som gått sen dess har jag tvättat, plockat lite, nålat ett bädd-set till spjälsängen som visst var fel storlek när jag beställde, har också packat BB-väskan i stortsett klar och hämtat sista grejerna i förrådet. Nu är vi redo för bebis.

Inatt hade jag förvärkar igen, inte som sist när det var så mycket, väldigt obehagligt och ont men på ett mer konstant vis, som en kraftig mensvärk, ihållande och tråkig. Fick till slut i mej nån värktablett och orkade då äntligen somna ifrån allt, vaknade emellanåt och kände då att det höll i sej men dämpat av medikamenter. Dagen har därför varit VÄÄÄLDIGT lugn, legat på soffan, känt smärtan lite grann emellanåt men inte så ihållande eller starkt. Undrar om han tänker stanna där inne te 18e...eller längre..

Imorrn ska jag te barnmorskan igen, undrar vad hon kommer säga om min mage som är ett enda stort köttsår av att jag kliat och kliat och kliat mej. Inge skönt när huden inte hinner växa med så det blir bristningar, det KLIAR! Annars ska hon ju mäta magen som vanligt, har den fortfarande växt för mycket så får vi åka te Karlstad på tillväxt-ultraljud, har den inte det så väntar vi bara sen. Hjärtljud ska lyssnas på, blodtryck tas och sen nåt mer blodprov. Ska också skriva sammanfattning av graviditeten och förlossningsbrev. Sen är vi klara att åka...iallafall rent fysiskt, vet inte om jag nånsin blir klar psykiskt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0