muren

Nu är den snart uppbyggd för en stund igen. Snart kan jag vila bakom muren där ingen kan komma åt mej, där jag är klanderfri.

Ambitionen för dagen är putsade fönster, städat hem och duschade barn. Nedervåningen är en skurning ifrån färdig och jag känner lugnet närma sej. Snart kan ingen se sprickorna, de som annars kan synas. De som kommer fram i diskberg, skitiga golv och leksaker överallt. När allt är som i alla vanliga barnfamiljers hem - då tar tröttheten över...då syns sprickorna.(endast i mitt hem, det gäller ju bara mej det här.) Då kanske nån frågar; Hur står det egentligen till? 

Men nu, nu kommer snart vilan, för snart behöver ingen undra hur det är ställt.  Nu kan de se hur duktig jag är istället. Duktiga Marie - som vanligt. Skönt  -  sjukt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0